genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 19 april 2020

Carrotcake smullen zonder coronakilo's te krijgen?

Ja dat kan want van deze delicatesse mag je smullen, alleen maar gezonde vetten, veel groenten, gezond zoet en veel noten, GO!
Deze cake is iets tussen brood en cake zou ik zeggen maar hoe je het ook noemt, het is...LEKKER
Het is aanpassen momenteel. Hoe sociaal of introvert je bent, het is wennen.
Ik ben een sociaal beestje maar het lukt, ik hou mij goed. Ik mag gelukkig nog altijd werken en dat is goed voor de regelmaat in de dag. Ik beweeg nog altijd zoveel mogelijk en dat zorgt ook voor een positieve boost in je hoofd. Misschien heb jij nog een vier, vijf of zesuurtje nodig?
Vlieg er dan maar in met deze lekkernij.

Ik gebruikte
  • 5 eieren
  • 100 g dadels
  • 300 g geraspte wortels
  • 2 appels geraspt
  • 100 g dadels gemixt
  • 100 g pecannoten grof gebroken met de hand
  • 300 g gemixte amandelnoten 
  • 1 zakje bakpoeder, 
  • 150 g kokosolie
  • 200 g rietsuiker of honing
  • speculooskruiden (of kaneel)
  • 1 soeplepel appelazijn
Je hebt deze benodigdheden ongetwijfeld in huis (of je kan het vervangen door iets wat je toch al in huis had?) en in een mum van tijd is dit deeg klaar.

Ik gebruikte de Thermomix.
Leg je oven aan op 180°C 
Wortels en appels in de mengbeker, 3 sec stand 5
Uit de beker halen in een maatbeker
Dadels in de mengbeker, 10 sec stand 10 (bedek je oren, kan luid zijn)
Uit de beker halen en bij de groenten-fruitmengeling doen
De amandelen in de beker, 10 sec stand 10 en bij overige 'wachtende' ingrediënten doen
Doe de kokosolie in de beker en doe 2 min 50°C stand 2
Zet de vlinder erop en doe de suiker of honing erbij en de eieren, 3 min, stand 3.5
Neem de vlinder eruit en voeg alle ingrediënten uit de wachtende maatbeker erbij en ook de kruiden, bakpoeder, de grove pecans en de appelazijn.
1 min, mes omgekeerd roeren, geleidelijk naar stand 8 tot het mooi gemengd is.

Giet het mengsel in een ovenschaal met bakpapier en...
45 min op 180°C
Controleer eens met een mes en verleng indien nodig de gaartijd.

Super veel succes en hou jullie goed en stayathome zodat we snel weer mogen samen komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten