genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 27 maart 2020

Energybars zonder toegevoegde suikers maar met dadels, noten en banaan!

Vandaag ben ik een dagje thuis. De zon schijnt, een venijnig windje maar de dag lacht ons toe, zelfs in coronatijden.
De meeste energierepen die ik al maakte, bevatten teveel suiker naar mijn goesting.
Vandaar dat ik op zoek was naar een alternatief en deze kwam als winnaar uit de bus.
Ik gebruikte deze ingrediënten :
  • 100 g ontpitte dadels
  • 100 g walnoten, gehalveerd
  • 50 g kokosrasp
  • 2 bananen, in stukjes van 2 cm gesneden
  • 50 g chocoladestukjes, pure chocolade
  • 1 eetlepel cacaopoeder, puur
  • ¼ tsp kaneel
  • ½ tsp zout



  1. Verwarm de oven voor op 180°C. Vet een bakvorm in van 20 cm op 20 cm.
  2. Doe de ontpitte dadels in de mengbeker Turbo/2 sec, een paar keer en alles bijspatelen.
  3. Voeg alle overige ingrediënten toe en doe Turbo/2 sec/2 keer
  4. Doe het mengsel in de bakvorm en snij met een scherp mes bars in het deeg. Maak mooi plat met een lepel.
  5. Bak voor 30 minuten (180°C) of tot de randjes een beetje bruin beginnen te zien.
  6. Zet aan de kant tot afgekoeld en breek in stukken.
  7.  Zet ze koel in een afgesloten recipiënt en smullen maar.
Laat mij eens weten wat je ervan vindt, smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten