genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 22 maart 2020

Gember zorgt voor een boost, gembershot in coronatijden

Je vraagt je ongetwijfeld af waar ik zoal mee bezig was de laatste tijd?
Ik probeer zorg te dragen voor mijn man, mijn drie fantastische kinderen en van Wout, ons gezinnetje dus. En zorgen voor is ook juist voeden en daar zet ik mijn beste beentje voor.
Weet je waarvoor gember zoal aan te raden is?

Gember is een krachtige ontstekingsremmer

Gember verhoogt de opname van voedingstoffen

Gember houdt je bloedsuikerspiegel in balans (combinatie met citroen!)

Gember helpt bij opgeblazen gevoel en winderigheid

Gember heeft anti-bacteriële en anti-virale eigenschappen

Zag je al veel gembervoorrraad? Awel ik heb er veel want ik gebruik er elke dag een knol... 

Bij deze het receptje van de gembershot die ik elke ochtend maak.

  • 1 citroen - gepeld en zonder pitten
  • stuk gember (6 cm lang, drie cm breed of zoiets?) - geschild
  • scheutje water

Ik doe de gember geraspt in de Thermomix samen met de onpitte en geschilde citroen en een paar eetlepels water.
Mixen gedurende 2 min, langzaam van 1 tot 10 gaan.
Erna zeef ik het en de pulp gebruik ik in mijn smoothie (#nietsverlorenlatengaan).

Fijne zondag iedereen en samen maken we het verschil.
#socialdistance



Geen opmerkingen:

Een reactie posten