genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 3 oktober 2014

Granola, gezond en lekker voedselzandloperontbijt

Over ontbijten heb ik het al veel gehad. Ik neem bijna altijd een havermoutontbijt, maar ook dit kan dan nog zeer divers zijn. Keuze alom dus maar over granola had ik het nog niet gehad.
Laatst moesten we een cadeautje geven, dus de beslissing was vlug gemaakt. Een mooie bokaal werd gevuld met granola, een gezond, lekker en leuk geschenkje.

Ik gebruikte
  • 400 gr havermout (probeer ook eens de glutenvrije versie-)
  • 100 gr quinoavlokken
  • 50 grpompoenpitten
  • 50 gr zonnebloempitten
  • 2 eetlepels sesamzaadjes
  • 100 gr lijnzaad
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 2 eetlepels agavesiroop
Laat de kokosolie zacht worden, doe de siroop erbij en meng alle ingrediënten erdoor. Leg bakpapier op een bakplaat, strooi het geheel zo dun mogelijk open en laat drogen gedurende 30 à 40 minuten in een oven van 175 graden. Veelvuldig omroeren zodat het niet aanbrandt hé!

Laat afkoelen en voeg veel gedroogd fruit toe.
Ik gebruikte
  • cranberries
  • moerbeien
  • bosbessen
  • appelschijfjes
  • rozijntjes
  • incabessen
En zo zagen de andere cadeautjes eruit!


1 opmerking:

  1. Mmmm, om eens uit te proberen. Waar vind je die glutenvrije havermout ?

    BeantwoordenVerwijderen