genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 8 december 2014

Afvallen in de #whole30, hoe lukt het?

Vandaag is het dag 18 van #whole 30 en ik moet zeggen dat het zeer goed gaat.
Heb nog niet gezondigd tegen de regels, niettegenstaande ik jarig werd vorige zaterdag...
Nootjes, groenten en fruit zijn ook ideale hapjes voor bij de verjaardagsdrink en water en thee smaken als de beste!
Is dit géén aanrader?

Vorige keer heb ik de ontbijten belicht, nu gaan we het over de lunches hebben.
Ik at natuurlijk al super gezond de voorbije 3 jaar, maar toch is elke levensstijl voor verbetering vatbaar. Ik was toch lichtjes verslaafd aan kaas, en joepie, het lukte mij al om deze 'lekkernij' 18 dagen van mijn eetschema te schrappen.
Ik tel geen calorieën , zeker niet,  maar toch voel ik dat ik minder eet. Door heel veel voedingsmiddelen te laten, kom ik precies toch in een afgeslankt dagmenu terecht. Maar..ook in een afgeslankt lijf :-) Ik weet dat één van de regels van dit plan is, niet wegen, maar je hoeft je niet te wegen om het verschil te voelen. En dit op een goeie twee weken, meer dan de moeite waard dus!
De hoofdbestandelen van mijn lunch zijn
  • vlees, vis, eieren of schaaldieren (en vroeger at ik vooral kaas, fetablokjes, geitenkaas,...)
  • veel groenten
  • olijven
  • avocado
  • noten
  • olijfolie


Laat je dus volledig gaan met dit avocado-ideetje
of met deze hapjestip?

Eieren passen ook perfect in mijn dagmenu maar dan zonder de sojaroom

En wat is het lastigst tijdens deze 30 dagen? Neen, kaas laten lukt, maar geen beetje sojaroom mogen toevoegen is zwaar. En de peulvruchten laten is zeer moeilijk...maar het lukt!

Voel je je geroepen om mee te doen?
Like mijn Facebookpagina of stuur me een bericht op deze blog!
Succes :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen