genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 7 december 2016

Witloof in hesp met bloemkoolsaus, Sandra Bekkari, voedselzandloper, sportfood, marathonrunnersfood maar vooral megalekker









Ik moest het eens proberen.Na de bloemkoolpizza, de bloemkoolcouscous en de bloemkoolpuree...ja de bloemkoolsaus.
En ja, ik was een beetje op het slechte pad met alle feestjes, dus ideaal moment.
Ik maakte het daarnet klaar en het was subliem.
Ik had géén recept dus ik schudde maar een beetje het één en ander uit mijn mouw.
Voor 3 goeie eters
  • 6 plakken ham
  • 1 bloemkool
  • 6 dikke struiken witloof
  • 1 blokje kruidenbouillon
  • 50 gr gemalen kaas (type cheddar)
  • 1 doosje champignons
  • verse kruiden
Bereiding

Ik stoomde het witloof in de microgolf met een blokje kruidenbouillon en een scheutje water.
Ondertussen ging de bloemkool in een grote pot met water tot hij helemaal plat gekookt was.
Het witloof laten uitlekken en het kookvocht bijhouden.
Het witloof in de ham rollen en schikken in een ovenschotel.
Ondertussen de bloemkool afgieten, en mixen en natuurlijk gebruikte ik daarvoor mijn Thermomix.
Ik voegde een beetje van het witloof-kruidenbouillonkookvocht om een mooie gladde saus te bekomen.
Ik heb nog een bakje champignons fijngesneden op het witloof en er verse kruiden op gedaan.
De bloemkoolsaus bijkruiden met nootmuskaat en er de kaas aan toevoegen.
Op het witloof gieten en in de oven voor een half uur.
Het was subliem!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten