genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zaterdag 4 april 2020

Een beetje Ayurveda waar ik heel hard in geloof...

Gezond eten past in een gezonde levensstijl maar voeding alleen is niet het enige.
Hoe denken we, hoe gedragen we ons....
Ayureda is een leefwijze waar ik toch heel veel mee doe en sterk in geloof. En dit deel ik graag met jullie.
Ik was niet direct op zoek naar iets en dan gebeurt het.
Ik las over het gebruik van de netipot. Ik hoor mijn collega's die dit lezen, nu al lachen omdat ik er iedereen wild enthousiast heb over gemaakt.
De neus elke dag spoelen zoals we ook onze tanden poetsen, zo simpel al iets. Niemand die zich ooit nog afvraagt wat het nut is van tanden poetsen, het is een evidentie.
En zo gaat het ook met de netipot.

Je vult de 'neushoorn' met water van ongeveer 37°C en je voegt er een schepje fijn Himalayazout aan toe. Mooi roeren en het hoofd schuin houden, de hoorn in je neusgat en de helft van het vocht laten lopen en het komt er via het andere neusgat uit. Erna je hoofd weer in gewone positie brengen en heel zachtjes snuiten, je oren mogen niet klakken. En je herhaalt voor je tweede neusgat.
Zo simpel als pompwater en het werkt. Je bent helemaal vrij in je neus en het voorkomt dat je ziek wordt. Ik geloof er rotsvast in het maakt hier deel uit van onze dagelijkse ochtendrituelen.
Probeer het eens, de investering is klein en het resultaat is groot.

Een Neti Pot kan gebruikt worden als preventief middel of bij het reguleren van allergieën, ademhalingsproblemen of verstoppingen. Hierdoor zorg je ervoor dat je lekker vrijuit kunt ademen. Bovendien zorgt een schoon hoofd volgens de yogafilosofie voor heldere gedachten! Raadpleeg natuurlijk wel altijd een dokter bij aanhoudende klachten, want de Neti Pot is geen vervanging voor medicatie, maar een ondersteunend middel.

Morgen meer tips en wie weet wel een receptje!

Fijne dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten