genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 3 augustus 2014

Artisjokken zijn overheerlijk met een lekker gezonde dip

Ben nog maar twee dagen ver in mijn clean food programma (ik heb het mezelf opgelegd...) en het gaat super.

Dit was gisteren mijn avondmaal:
een artisjok met een 2 soeplepels dressing erbij :-)

 

Het receptje is hier te vinden, klik op deze link.
Misschien wil je graag een overzichtje? Zo ziet mijn dagschema er een beetje uit

  • als ontbijt blauwe bessen met havermout met suikervrije sojamelk, allerlei pitten en zaden
  • als tussendoortje 10 rauwe wortels (het waren jonge, dus dunne)
  • als middageten 2 sneetjes haloumi geroosterd met véél sla, 1/2 avocado, 2 tomaten, eetlepel olijfolie en pitten
  • als 2de tussendoortje 20 amandelnoten
  • als avondmaal mossels natuur met sla 
  • véél water, véél groene thee en ik dronk door brandnetelthee (lekker!)
  • 30 minuten buikspieroefeningen of 30 minuten lopen of 30 minuten goed door fietsen ...
==> Vergeet vooral niet te genieten, dit doe ik continu!

Neem mooie borden, neem tijd om te eten, versier met verse kruiden, kies voor kwaliteitsproducten (het is een investering in je eigen toekomst!) en zorg voor goed gezelschap :-) !

By the way, weet je dat artisjokken ongelooflijk gezond zijn?

  • Artisjokken worden bij bepaalde verbrandingsproblemen met winderigheid gebruikt, als de reden hiervan een storing in het galsysteem is. De artisjok wordt dan ter ondersteuning van de verbranding ingezet
  • Artisjok is een groene groente en zorgt ervoor dat het cholesterolgehalte vermindert. Ook heeft het een reinigende werking van het bloed. Dit komt doordat de stoffen van de artisjok werken bij de zwelling van de lever en bij geelzucht, verder heeft het een positief effect op het ontgiften van de lever en het kan zelfs de kans op galstenen verminderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten