genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 13 februari 2015

Linzenkoekjes passen niet bij de #whole30 maar zijn wel super lekker, receptje hierbij!


De meesten die niet zo bewust bezig zijn met voeding, vragen zich af, "wat doet ze zichzelf nu weer aan"?
Ik ben dus inderdaad bezig aan de #whole30, een periode waar véél niet mag gegeten worden, maar ook héél veel wel! Ik schreef er al over bij het receptje van de lijnzaadkoekjes en ja, ik ben nog altijd bezig.
Het gaat verbazend goed met mij, voel me vitaler dan ooit tevoren, strakker en zo positief. Ja ik weet het, ik bén positief, maar nu nog meer! Bestaat dat woord eigenlijk, meer positief? Ben je niet ofwel positief ofwel negatief?
Enfin, het gaat goed en dat wil ik uitdragen :-), een beetje zoals een missionaris!
Vandaag is het dag 29 van mijn uitdaging (een uitdaging die ik trouwens ga verlengen tot een #whole100) en ben blij (hihi positief).
Wat heb ik de voorbije dagen dan zoal gedaan?

Bij het wakker worden, drink ik 2 glazen lauw water, 1 glas water met een scheut appelazijn (eventjes wennen aan de smaak en vooral zorgen dat je familieleden er géén last van hebben) en 2 tassen groene thee...dit kan dus al zorgen voor een beetje hydratatie!

 


**Mijn ontbijten waren bijna altijd (uitgezonderd een paar keer een kokosontbijtje) smoothies. Massaal veel groenten, een beetje fruit en noten!

-->>Voorbeelden daarvan zijn
  • spinazie, komkommer, amandelnoten, banaan
  • boerekool, komkommer, amandelnoten, mango
  • appel, rode biet, komkommer en walnoten
     
    en ga zo maar door! Ik drink deze rond een uur of 7h30-8h en die gaven mij een vol gevoel tot 12h30-13h. Een waren dus grote smoothies (ongeveer 1 liter volume)
-->>Koos ik voor een kokosontbijt? 1 stuk fruit met pompoen- en zonnebloempitten, lijnzaad, noten en kokosrasp of schilfers met een glas vers appelsien- of granaatappelsap

**Mijn middagmalen (meestal op het werk, homemade mee in een glazen bokaal) zijn altijd slaatjes met verschillende toevoegen zoals avocado, makreelfilet, hamblokjes, noten, ...
**Avondmaal eten gebeurt rond 18h30-19h30 en zijn vooral véél warme of koude groenten met een stukje vlees of vis.

Tussendoortjes zijn niet toegelaten, maar toch ga ik hongertjes te lijf met noten!

Maar deze linzenburgers maakte ik speciaal voor de overige gezinsleden, wel voedselzandloper maar geen paleo, want linzen zijn peulvruchten, en dit past niet!

Voor deze creatie gebruikte ik
  • 300 gr gekookte linzen
  • 100 gr amandelmeel
  • 2 eieren
  • beetje komijn en/of italiaanse kruiden
  • peper en zout

alles mengen, burgers van maken en bakken in de pan of in de oven!
Veel succes en laat mij weten wat je ervan vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen