genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 19 februari 2015

Worteltaart, dessert om volgens paleo en voedselzandloper volop te genieten!

Dessert maken terwijl je heel veel dingen niet eet, is helemaal niet moeilijk. Zie hierbij dit prachtige voorbeeld...
Sinds 35 dagen eet ik heel sober (#whole100 ondertussen) maar dessert eten mag en kan wel degelijk!
We hadden vorige week zaterdag bezoek van Griet en Bastiaan, en ik geef toe, ik wou mijn beste beentje voorzetten. De andere gerechtjes volgen nog op de blog :-)
Ze vonden het overheerlijk , joepie!
Het oorspronkelijk recept vond ik hier. Ik vereenvoudigde een beetje...

Deze creatie heb ik gebakken in een springvorm van 26-28cm.
Ingrediënten
  • 300 gr geraspte wortels
  • 10 dadels zonder pit (als het kleine zijn 20)
  • 6 eieren
  • 100 ml kokosolie
  • 50 gr kokosmeel
  • kaneel (naar smaak - 1/2 koffielepel)
  • snuifje zout
  • 1 zakje bakpoeder
  • 15 gr vanillepuddingpoeder 
  • 100 gr grof gehakte walnoten

Eigenlijk is het gewoon alles mengen maar de dadels zijn niet de eenvoudigste daarvoor. Dus de dadels mixen en dan één voor één de eieren toevoegen en pas erna verder mengen. Zo bekom je een mooi homogeen deeg.
Bakken in een voorverwarmde oven van 200°C gedurende 45 minuten.
Laten rusten vooraleer te ontvormen.
Smakelijk!
En zelfs Sharon (niet echt een grote groenten-fruitadept) vond het super!

1 opmerking:

  1. Heb m net gemaakt en hij is lekker! Heb er nog wat kokosrasp doorheen gestrooid.

    BeantwoordenVerwijderen