genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 1 februari 2016

Superfoods vol suiker schrijft De Standaard, eet deze rodebietenfalafels, echte superfoods!

Op zaterdag sla ik de krant open en wat blijkt...
We gaan voor puur, daar ben ik elke dag méér en méér van overtuigd!
Er wordt nog maar eens belicht dat light eten één en al vervangmiddel is. Wat je eruit haalt van smaak, dit moet vervangen worden door suiker, help!!
Blijkbaar plakt er op het woord superfood géén formule of kenmerken, je kan het zomaar gebruiken.
Echte superfoods zijn groenten, fruit, noten, zaden, pitten, njammie!!
Ik maakte rodebietenfalafels. Andere recepten met rode bieten raadpleeg je hier.

Voor 12 stuks
  • 500 gr gekookte rode biet (kan ook met rauwe)
  • mespunt komijn
  • kruidenzout
  • pijpajuin
  • ei
  • 50 gr amandelpoeder of gemixte amandelen
  • peper
Mix de rode bieten, voeg al het overige toe, goed mengen en maak er balletjes van.
Bakken in de oven gedurende een 25 min op 180°C of in de pan.
Smakelijk!!
En hoe zit het met het eetdagboek?
Er kwamen verleidingen op mijn pad...
maar doorsnee zag de dag er zo uit.
Ontbijt, middagmaal en avondeten en ertussen véél water en thee, koffie .
En ik ging een superloop doen op zondag!
Op naar een goeie en vlotte werkweek en denk eraan, hou het gezond en puur!





1 opmerking:

  1. Die falafel ziet er wel speciaal uit. Moet ik misschien toch eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen