genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 17 juni 2016

Proeven op zondag, tijd voor een update met gezond chocoladedessert!

Gisteren zat ik aan het onthaal op mijn werk, toen er een collega van een andere regio arriveerde. Ze zei, "kijk, dit is Carine van Proeven op Zondag".
Moet ik zeggen dat ik mij vereerd voelde?
Ik dacht, tijd om weer wat nieuw leven te blazen in mijn blog.
Misschien denken mijn lezers wel dat ik niet meer kook en bak? Niets is minder waar. Ik ben in mijn vrije tijd 'altijd' bezig met kokkerellen of met lopen. Een goeie combinatie om een gezonde geest in een gezond lichaam te hebben.
Na een nachtje dromen en rusten had ik inspiratie en goesting!
Ik vlieg er weer in met een dessert.
Het bevat slechts een paar ingrediënten en ik zag het (ja inderdaad) bij Dr. Oz.
De meesten lachen ermee als ik durf bekennen om naar die shows te kijken, maar ja, so be it!
Hij stelde een glutenvrije blogster voor van "Bran Appetit".
Brandi toonde hoe je snel en eenvoudig, lekker en gezond kan koken.
Glutenvrij is ook een belangrijk aspect van de voedselzandloper. Enkel havermout bevat gluten in de VZL, al de rest is uit den boze. 
En kijk, ik maak dit gerechtje, pas een beetje dichterlijke vrijheid  toe en het resultaat mag er zijn.
Ik heb deze avond bezoek van mensen die graag gezond eten en dit wordt het toetje voor bij de thee.
Ingrediënten voor  6 stuks dessert
  • 150 gr zwarte chocolade (ik gebruikte er van 70% en van 100%)
  • 100 gr roomkaas natuur
  • 50 gr griekse yoghurt natuur
  • 2 eetlepels bloemsuiker
  • 2 koffielepels zeste van appelsien
  • 6 cupcakepapiertjes
Werkwijze

Laat de chocolade smelten in de microgolf (stand halve kracht 3 minuten).

Zet de vormpjes in een stevige vorm, zodat ze hun stabiliteit behouden.
Smeer de vormpjes in met de gesmolten chocolade zodat de papiertjes bedekt zijn.
Zet in de frigo voor 5 minuten.
Rasp de zeste van de appelsien en meng met de suiker, yoghurt en roomkaas.
Haal de vormpjes met chocolade uit de frigo en verdeel het witte mengsel over de cups.
Bedek met de rest van de chocolade en zet weer voor 10 minuten in de frigo.
Zo krijgen ze de mogelijkheid om mooi op te stijven.
Smakelijk!















De foto's van de gebakjes zonder vormpjes laten nog even op zich wachten.
Pas deze avond wordt het smulmoment!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten