genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 6 november 2018

Eetdagboek, exact een maand voor mijn 50ste verjaardag

Eetdagboek van een veertiger, op de valreep!
Inderdaad vandaag is het nog exact één maand voor ik een nieuwe voordeur krijg.
En ik ben blij, reuzeblij, blij om hier al (nu nog net) géén 50 jaar te mogen zijn.
En willen we stralen die dag? Ja!
Ik ga nu een maand lang mijn dagen, vooral wat ik eet en drink dan, delen met jullie.
En ik begin dag 1, 6 november, met een havermoutontbijt met rood fruit.
Foto's nemen van een brij is niet echt evident dus ik haal er één uit de doos.
Een oude foto van mij dan.

Ben blij dat ik aan mijn maandje bloggen begin, veel te lang geleden. Had bijna alweer een excuus.. Ik kan mijn armen nauwelijks bewegen na het helpen verhuizen van zaterdag en de Quiz (kinébeurt brengt hopelijk verlichting).
Maar het kan alleen maar beter worden.
Ik ben er klaar voor en jullie hopelijk ook.
Ik sprong deze ochtend, na mijn havermout/frambozenpapje op mijn fiets naar het werk, 17km fietsplezier langs de Schelde.
In de voormiddag probeer ik minstens drie glazen water te drinken en een tas kruidenthee (brandnetel) en géén koffie. Rond 10h haalde ik met veel goesting mijn thermos zelfgemaakte soep boven (pompoen/wortel/tomaat), lange de Thermomix, kijk ook eens naar mijn fb pagina https://www.facebook.com/3hkookplezier/
Over de middag wandel ik meestal met Sofie altijd hetzelfde toerke van 2.41 km en we streven naar een 25 minuten, dat doet deugd na stoeltjeszitten de ganse tijd. Mijn lunch was een Thermomixsalade van rode biet, bloemkool, wortel, groene appel, kikkererwten en een blikje tonijn in eigen nat.
Rond drie uur sla ik twee stukken fruit met een handje noten naar binnen.
Zo kan ik fris en monter op rond 17h weer mijn stalen ros beklimmen voor de terugrit van 17 km.
Na de kiné om 18h stond er nog een loopje op de planning met mijn broer.
7 km op de Finse Piste van Oudenaarde, lekker bijbabbelen over het leven, zo tof!
Om 21h at ik zalmforel (had die gepocheerd tussen het fietsen en de kiné) met een slaatje van witloof en appel.
En om middernacht zocht ik mijn bedje op om zoet te dromen!

Tot morgen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten