genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 3 februari 2014

Detox maand 1 is achter de rug, voedselzandlopergewijs genieten van de maand januari

Zoals ik begin dit jaar beloofde, ga ik een beetje ascetisch leven in 2014. Want ja zo kan je het ook benoemen als je wil gaan detoxen, clean wil gaan eten, raw for 4 wil gaan volgen, voedselzandlopergewijs wil leven, enz..
En het bevalt me super.
Grote vraag? Wat eet je en wat eet je niet? Ik volg nog altijd heel strikt de voedselzandloper en ben daar zo positief over dat ik nog een aantal elementen toevoeg.
Raw before 4 is een leuk initiatief, dus alles rauw tot 16h...
Niets uit pakjes of zakjes...
Geen toegevoegde suikers...
Geen alcohol...
Vlieg erin en voel je goed!
Een voorbeeld van een lekker avondmaal is dus zeker en vast deze, doen!
Ik had zo een leuk bezoek zaterdagavond, met dank aan Daniëlle en Vincent, en wou ze dan ook tenvolle verwennen maar met een gezond gerecht. Mijn foto is niet zo super gelukt, maar ik wou het toch met jullie delen :-)
Ik koos voor een ovenschotel met witloof, peer, magere gerookte bacon, geitenkaas, tijm...
Voor 4 personen gebruikte ik
  • 8 stronkjes witloof (in acht partjes)
  • 4 peren (in dunne plakjes)
  • 200 gr magere gerookte bacon, in reepjes
  • 200 gr geitenkaas
  • veel verse tijm
  • sap van peer en appel (ongeveer 100 ml)
Leg in een ovenschotel de partjes witloof en ertussen de peer. Bestrooi er de gerookte bacon, de geitenkaas en de tijm over en verkruimel op het eind de geitenkaas erop. Besprenkelen met het sap, een half uurtje in een oven van 200°C en het genieten kan beginnen.
Smakelijk!
En feesten is ook





1 opmerking:

  1. Dit recept ga ik zeker een keer maken. Lijkt me erg lekker.
    Groetjes,

    V☺nnie

    BeantwoordenVerwijderen