genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 15 januari 2014

Havermoutkoekjes, het lekkerste gezonde tussendoortje

Zin in een koekje of een knapperige beet maar je eet voedselzandloper?
Geen probleem, probeer deze
Voor 30 stuks gebruikte ik
  • 250 gr gemixte havermout (heb je liever meer structuur, doe dan de helft gemixt, de andere helft niet)
  • 2 eieren
  • 3 bananen
  • 50 gr rietsuiker of stevia
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 100 gr pure chocoladeparels (bakvast)
  • 1 zakje bakpoeder
Meng alles en je bekomt een vrij vochtig mengsel. Schep hoopjes met de hulp van twee lepels op een bakplaat met bakpapier en bak gedurende 25 minuten op 190°C.
Smakelijk!


8 opmerkingen:

  1. Wil ik ook eens proberen. Zou het ook lukken met kokosbloesemsuiker als zoetstof ? Ik was reeds geruime tijd een steviafan als suikervervanger maar heb nu deze kokosbloesemsuiker ontdekt. Het is een puur product dat niet industrieel bewerkt is. Ik zal er eens moeten mee experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Moet ik eens gaan bakken :-)
    Gr. Julie van hapjesprinces.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal klaar met koekjes waar banaan in moet, ze blijven zo zacht en klef.... Is er iets wat ik er anders in kan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon wat meer havermout gebruiken en dat geeft beter resultaat

      Verwijderen
  4. wat wordt bedoeld met gemixte havermouth?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het opgevat als: met staafmixer kleiner gemixt.

      Verwijderen
  5. Ik vind alles wat je maakt heerlijk. Kun je misschien de maten van de taart- en cake-vormen aangeven? Dat scheelt een stuk in het lukken en mislukken van mijn baksels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit brouwsel zit niet in een vorm, gewoon een hoopje maken met twee lepels, succes en smakelijk!

      Verwijderen