genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 2 januari 2014

Overzicht van een voedselzandloperdag?

Krijg meer en meer vragen over wat en hoeveel je nu eigenlijk mag eten als je de voedselzandloper volgt en kijk, ik zal er nog eens over schrijven.
We gebruiken 3 grote maaltijden en twee tussendoortjes, gebruik géén granen, géén geraffineerde producten, geen suiker en alleen olijfolie of kokosvet als vetstof! Laat de aardappelen, rijst en pasta voor wat ze zijn en vervang ze door extra groenten, champignons!
Als je wakker wordt, drink dan een paar glazen lauw water en een tas groene thee.

Na minstens een uurtje wakker is het tijd om te ontbijten met
- havermoutontbijt
- smoothie
- fruitontbijt
- of kijk eens bij de voedselzandloperontbijten op de blog

Een tussendoortje kan zijn
- rauwe groenten, wortel, radijs, paprika, witloof, tomaat...
- noten (ongebrand en niet gezouten)
- zwarte chocolade (min. 85%)
- een stuk fruit
- of een ander voedselzandlopertussendoortje

Middageten en avondeten zijn omwisselbaar, afhankelijk of je buitenshuis eet of niet bv.
- sla allerhande met kaas of kip of hardgekookt ei, met avocado, veel verse kruiden...
- gestoofde groenten (in olijfolie) afgewerkt met sojaroom en veel kruiden, vergezeld van vette vis, kip of vegetarisch alternatief

En zo blijven variëren... Kijk op de blog bij voedselzandloper en maak je keuze

Tips?
Wees matig met fruit, teveel is niet ok als je gewicht wilt verliezen
Zorg dat je altijd een eetkit (rauwe groenten, noten, water, thee, stuk fruit) bij jou hebt, zodat je niet in de verleiding komt van 'verboden' dingen (zoals geraffineerde producten, snacks...)

Tijd om de goeie voornemens nog eens uit de kast te halen?
Like mijn  https://www.facebook.com/ProevenOpZondag 
of volg de blog en laat mij weten hoe het je bevalt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen