genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 21 januari 2014

Weekmenu voedselzandloper, het begin van 2014 is al geslaagd!


En zoals beloofd ga ik mijn eerste week van het nieuwe jaar met jullie delen.
Je kent het gevoel na de feestdagen, je hebt wel je best gedaan maar eigenlijk heb je veel teveel gegeten en gedronken en tijd voor...
De alcohol bannen voor zeker 2 maand uit ons leven en sporten en gezond eten komen langs :-)

Dagje 1 donderdag 2 januari

We gaan een dagje ontgiften kwestie van de overtolligheden zo snel mogelijk te verwijderen.
ontbijt:
sap van 1 citroen
1 lepel ahormsiroop
cayennepeper

en dit brouwsel in warm water doen en uitdrinken, lekker!

Tussendoor:
veel water, veel groene thee, vruchtenthee, witte thee en gemberthee

Middag:
sap van 1 citroen
1 lepel ahormsiroop
cayennepeper
en dit brouwsel in warm water doen en uitdrinken, lekker!
 
Tussendoor:
veel water, veel groene thee, vruchtenthee, witte thee en gemberthee

Avond:
gestoofde prei in één ajuin, kruiden met kruidenzout en peper

Ziezo, een ascetisch dagje 1 gaf mij een goed gevoel, maar weet toch niet of lang vasten voor mij zo evident zou zijn...

Dagje 2 vrijdag 3 januari

Vanaf volgen we de voedselzandloper super consequent, ik probeer het te combineren met raw before 4, we zien wel waar we geraken.
ontbijt:
2 glazen lauw water
1 tas groene thee
een  koffielepel tarwegras in een beetje water en uitdrinken die handel
200 gr rood fruit, koffielepel zonnebloempitten, koffielepel pompoenpitten, koffielepel lijnzaad, beetje chiazaad en sap van appelsien en de pulp ervan + 2 eetlepels havermout (gekookt in water)

Tussendoor:
veel water, veel groene thee,  witte thee en gemberthee

Middag:
een gemengde groentenschotel klein formaat  in 'de Nectar' te Kortrijk
 
Tussendoor:
veel water, veel groene thee, vruchtenthee, witte thee en gemberthee

Avond:
gestoofde groenten allerlei met een stukje gebakken zalm

Ziezo, een  dagje 2 gaf mij een goed gevoel.

De volgende dagen (vanaf 4 januari tot op heden) nam ik...

een ontbijt, meestal in de vorm van een smoothie (bv avocado, spinazie, water, appel, gember)
of van een havermout-fruitmengsel
tussendoor: fruit, groenten of noten
middageten, slaatje met olijfolie, avocado, feta of gerookte zalm
tussendoor fruit, groenten, noten of kleine smoothie
avondeten, veel groenten, eventueel gebakken in olijfolie, veel kruiden en beetje kip of vis

Laat mij eens weten hoe het meevalt!
Weet je hoe ik mij voel? Vol energie, 2 kilo lichter en zeer positief,doen dus!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten