genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 3 maart 2014

Foodblogswap van Februari, knolselderfrietjes, voedselzandlopergewijs genieten


Bij de foodblogswap van februari kreeg ik de blog http://www.micook.nl/ van Maaike toegewezen. En wat een weelde om uit te kiezen, een blog met zeer veel lekkere, gezonde recepten voorzien van prachtige foto's.
Door de werken bij ons thuis ben ik eigenlijk één dag te laat met mijn publicatie maar beter laat dan nooit hé.
De knolselderfrietjes hebben het uiteindelijk gehaald. Ik had ze al eens gemaakt op mijn eigen blog maar die van Maaike waren pittiger gekruid, dus ik maakte ze opnieuw en ze waren overheerlijk.
Ik gebruikte
  • 1 knolselder
  • olijfolie
  • peterselie (handje vol)
  • komijn, gemalen, 3 koffielepels
  • knoflook, 1 teentje
  • zout
  • pili pili of paprikapoeder
De frietjes koken gedurende 5 minuutjes. Laten uitlekken en afkoelen, mengen met de ingrediënten van de marinade.
Op een bakplaat (voorzien van bakpapier) leggen en bakken gedurende een half uurtje op 180°C.
Ik serveerde ze gisteren als hapje bij het aperitief, samen met voedselzandlopermayonaise.



2 opmerkingen:

  1. Leuk Carine! :)

    Dank je wel voor het stukje!

    Lekker zijn ze he?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Ik ben wel echt benieuwd naar de smaak. Is het vergelijkbaar met patat of wel echt een andere smaak?

    BeantwoordenVerwijderen