genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 30 maart 2014

Kabeljauwhaasje in een notenjasje, glutenvrij en voedselzandloper!

Hoe mooi dit broodje ook ligt te lachen, granen behoren eigenlijk niet tot mijn dieet!
Enkel de heerlijke recepten met havermout, die zijn ok, en zelfs dan gebruik ik meestal de glutenvrije versie ervan!
Een lekker slaatje daarentegen zie ik wel zitten :-) maar...

Ben een beetje ziek...snif snif, de griep slaat toe als de zon schijnt en dat is afzien. Maar ik laat mij niet kennen hoor, lekker en gezond eten en we slaan ons er zo weer door.
Vroeger maakte ik al af en toe een blogpost over anders paneren, zonder paneermeel dus.
Kip in een ander jasje, ja dit sloeg aan. En vis in combinatie met noten, ja dit moet ook de max zijn!
Wil je meer lezen over anders paneren?

Ik paneerde een kabeljauwhaasje met gemixte noten ipv met paneermeel en het werd een smaakvol hapje.
Doen dus.
Voor 4 personen als hoofdgerecht
  • 4 stukjes vis van 100 gr
  • 120 gr gemengde noten zeer fijn gemixt
  • 1 ei
  • scheutje olijfolie
Draai de vis eerst door het los geklopt eitje met olijfolie en erna door de gemixte noten.
Bakken in de pan of in de oven en de smaken zitten zeker goed.
Serveer dit met een lekkere hartige taart, ovenschotel of slaatje en je kan er weer tegen :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten