genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 6 december 2013

Sinterklaas gebak en verjaardagstaart om gezond te genieten

45 jaar worden, dit mag gevierd worden met een gezond taartje.  
Vorig jaar lapte ik alle regels aan mijn laars, dit jaar eet ik een gezond brokje.

Ik gebruikte voor deze vorm
  • 1 kilo frambozen (diepgevroren)
  • 350 gr zijden tofu
  • 200 ml sojaroom
  • 200 gr kokosmeel
  • 200 gr rietsuiker
Alles mengen en 50 minuten laten bakken op 180°C. Wil je liever eerst de frambozen op het bakpapier doen, en erna de mengeling erop doen, het kan ook. Het fruit gaat sowieso zakken naar de bodem :-)
Super!!


3 opmerkingen:

  1. Heee wat leuk! Ik ben vandaag 46 geworden, gevierd met een appel-worteltaart met amandelmeel. Ook smullen. Dit recept lijkt me ook erg lekker. Maar ik ben niet zo dol op tofu. Waardoor zou je het kunnen vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Ga ik proberen, maar ik wacht niet tot m'n volgende verjaardag:)! Nog gefeliciteerd trouwens jij, was ik nog even vergeten, sorry.

    BeantwoordenVerwijderen