genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 19 januari 2016

Dag 12 eetdagboek, light frisdranken dan toch niet beter voor gewichtsverlies dan water?

Las je mijn titel?
Ik las dit in De Standaard van vandaag. Er zijn daar dan ook nog studies rond geweest blijkbaar.
Ik wist dit al van bij de start en wie niet?

En...het was gesponsord door de frisdrankenindustrie!!! 

Daar word ik pas kwaad van....

Alweer dag 12 van mijn eetdagboek en het went om alles te noteren (nog beter als je kwaad bent :-))

We doen voort.
Wat je vooral moet doen als je bewust bezig bent, is plannen!!
Ik plan altijd vooruit wat ik nodig heb, dat ik alles in huis heb en dat er géén onverwachte situaties zijn.
No excuses!
Wakker worden om 6h

  • 1/2 liter warm water, 
  • 2 tassen groene thee, 
  • 1 tas koffie
en ondertussen maak ik lunch en ontbijt klaar en een thermos thee.

Vandaag als ontbijt
  • 1 tomaat
  • 20 gr gerookte bacon
  • 1/4 avocado
  • 1 ei
  • 1 eetlepel volle room

Bak de bacon aan in een pan, klop het ei los met de room, kruiden en bakken, de tomaat erbij doen en nog even laten garen.
Ik at er ook nog een 1/4de avocado bij.


En in mijn tas zit ook al mijn lunch klaar.
  • 40 gr gerookt bacon
  • 250 gr champignons
  • 25 gr cheddar
  • 1 ei 
  • 1 eetlepel room

En daar bakte ik een heerlijke omelet van die ik straks opsmikkel op het werk.
Kortom, de ochtendstond heeft goud in de mond!!

Géén tussendoortjes vandaag, heb helemaal géén hongergevoel.

Het avondmaal bestaat uit
  • 100 gr kip (gegaard met champignons en volle room)
  • zoete patat (gegrild met olijfolie in de oven)
  • knolselder (gegrild met olijfolie in de oven)
  • broccoli

Tijdens het eten dronk ik twee glazen rode wijn en als toetje een stuk zwarte chocolade (+85 %) van 25 gr.
Toen was het tijd om te gaan slapen en zoet te dromen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten