genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 29 oktober 2013

Voedselzandloper uit de oven, opgevulde paprika's!

Een voedselzandlopergerechtje nodig voor morgen? Laat je inspireren door de eenvoud en de puurheid.

Vorige vrijdag waren we bij vrienden op bezoek en kregen er een lekkere paprika op ons bord. Ze werden geserveerd in papillot, overheerlijk.
Ik had al direct zin om het zelf ook te maken. Twee dagen later voegde ik de daad bij het woord en zonder recept begon ik te experimenteren en het was heerlijk. Njammie veel groenten, veel smaak en een beetje kaas, de ideale ingrediënten om te genieten.

Voor 4 personen gebruikte ik
  • 4 rode paprika's
  • groene pesto
  • prei (2 stengels)
  • 100 gr feta
Ikzelf heb de paprika's niet gepeld (dat hadden de vrienden vrijdagavond wel gedaan). Ik liet ze wel gedurende 5 minuutjes koken en erna uitlekken. Als je last hebt van paprika's die blijven opslaan, pel ze dan wel natuurlijk.

De prei had ik fijn gesnipperd, (het was een restje van de preitaart eigenlijk...) en beetje laten stoven tot beetgaar.
Leg de paprika's in een vuurvaste schotel, schep er een lepeltje pesto in, erna schepje prei en eindigen met de verkruimelde feta.
Nog een kwartiertje in de oven en het genieten kan beginnen.

Hartige taarten zijn zo dankbaar, je maakt ze helemaal op voorhand klaar en je kan ten volle genieten van je bezoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten