genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 6 september 2013

Appel-abrikoos-kokostaartje, voedselzandlopertussendoortje

Ben paar dagen nog niet op de blog geweest. Met 1000 en één andere dingen bezig geweest en...ik beken, had eventjes een dip. Had mijn blog proberen toe te voegen aan een verzamelsite van foodblogs: http://foodilicious.be/ maar kreeg het antwoord dat mijn blog niet voldoet. Ik mocht het opnieuw proberen als mijn blog herwerkt was....slik...
Als je weet dat ik doorsnee meer dan 1000 pageviews heb, superveel positieve commentaren krijg, dan deed dit toch wel fameus pijn.
Maar kijk ik ben weer paraat. Zin in een gezond taartje voor deze namiddag?
We gooien ons weer en maken een lekker voedselzandlopertussendoortje.
Géén vet, geen suiker, alleen gezonde ingrediënten bij elkaar en smullen maar.
Voor een taartje met een doorsnee van 26 cm gebruikte ik
  • 150 gr kokospoeder
  • 100 gr sojayoghurt
  • 5 appels in stukjes gesneden
  • 20 gedroogde abrikozen in stukjes
  • 4 eieren
We mengen alle ingrediënten en doen deze mengeling in een bakvorm.
Bakken gedurende 45 minuten op 175°C.
Een echte gezonde aanrader. Hopelijk vinden jullie het ook lekker of proberen jullie één van de andere voedselzandlopertussendoortjes.

10 opmerkingen:

  1. Ach, trek je die commentaar op je blog zeker niet te erg aan! Voor mij is jouw blog een echte eye-opener geweest, ik heb hier echt superveel aan! Zonder jou blog was ik waarschijnlijk nooit aan de voedselzandloper begonnen.
    Dus heel erg bedankt voor alle moeite die je doet!

    Groetjes,

    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zo een leuke reactie, ik doe inderdaad met veel plezier verder hoor. Hopelijk kan ik mensen blijven stimuleren om gezond bezig te zijn en daar is de voedselzandloper wel sterk in :-)

      Verwijderen
    2. Hey Carine, ik kijk regelmatig naar jou blog, laat ze maar zeggen , je recepten zijn super . Bedankt en doe zeker verder. karine

      Verwijderen
  2. Carine, idd. niets van aantrekken, misschien kunnen ze zich niet vinden in de recepten van de voedselzandloper! Je post iedere dag een fijn recept, neem daar mijn petje voor af hoor. Ik kom in ieder geval graag bij je langs, ga zo voort.

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker niets van aantrekken! Als men zegt dat het niet goed (genoeg)is betekent dat niet dat dat effectief zo is, toch? Het aantal pageviews vertelt je een heel ander verhaal. Gewoon verder doen en jezelf blijven!
    Vele groetjes en wij kijken alvast uit naar het vervolg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is kokospoeder? Meel of gemalen gedroogde kokos?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mix geraspte kokos of gebruik het ook af en toe gewoon ongemixt.

      Verwijderen
  5. Net via een vriendin vernomen van deze site, ziet er geweldig uit!

    We eten sinds een paar maanden volgens de voedselzandloper, dus nieuwe inspiratie is altijd welkom!

    Ben er blij mee, ga nu de havermoutkoekjes maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het appel abrikozen kokos taartje is een groot succes,heb het voor de eerste keer gemaakt voor de buren dag. Nu is het regelmaat dat hij in het weekend word gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echte voedselzandloper-volgers komen vanzelf terecht op je blog. Zelfs vanuit Nederland :-)
    Ik ben heel blij met alle recepten die je met ons deelt en wil je daarvoor dank zeggen.
    Het zijn fijne recepten, die het volhouden van deze gezonde levenswijze wel heel makkelijk maakt.
    Ook dit taartje is weer toegevoegd aan mijn verzameling "uit te proberen taarten".

    BeantwoordenVerwijderen