genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 26 december 2012

Feestelijk nagerecht, moelleux volgens de voedselzandloper

Voedselzandloper en feestelijk: Het kan

Veel nagerechtjes heb ik nog niet gemaakt voor deze blog, hopelijk maak ik dit vandaag een beetje goed.
We gaan voor een moelleux met zwarte chocolade, zonder bloem en met rietsuiker, dus ook feesten gaat hand in hand met de voedselzandloper.
Kreeg veel al positieve commentaren omtrent mijn blog maar ik ga proberen om duidelijker te zijn over de gebruikte hoeveelheden. Bedankt voor de tips, laat ze maar komen, ik doe mijn best om jullie vragen zoveel mogelijk te beantwoorden.
Wat gebruiken we?
- 150 gr zwarte chocolade (minstens 70%, deze is 80%)
- 100 gr rietsuiker
- 40 gr havermout, fijn gemixt
- 100 ml maïsolie
- 4 eieren
- stukjes zwarte chocolade om in het midden van het gebakje te steken

We laten de chocolade smelten en voegen de olie toe. Meng de gemixte havermout en de rietsuiker erdoor en op het eind voeg je de eieren toe. Je bekomt een stevige massa.

Verwarm de oven voor op 200°C, spoel de siliconevormen uit met water (zo hoef je er geen vetstof in te doen om kleven te voorkomen) en vul met het mengsel. Steek in het midden een stukje zwarte chocolade en zorg dat de moelleux weer mooi dicht is.

Bak gedurende max. 8 minuten. Hoe het goed in de gaten, als het deeg bovenaan open barst, dan zijn de nagerechtjes klaar.

Serveer met dwergappelsientjes (kumquat) of met een coulis van frambozen.
Smakelijk en misschien toch nog een ideetje voor de komende feesten en zo had de jeugd een feestelijk en gezond ontbijt op tweede kerst.
en de kok ziet er precies nog een beetje moe uit



Geen opmerkingen:

Een reactie posten