genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 24 februari 2013

Vegetarisch avondmaal, kleur in je bord en voedselzandloper

Mijn moeder gaf mij het goede voorbeeld. Gebruik geen conserveren meisje. De enige twee uitzonderingen daarop waren erwtjes en tomaten (maïs, kikkererwten en bonen aten we toen nog niet) en ik vind dit een goed principe.
Wat hebben we allemaal nodig vandaag?
- erwtjes 400 gr
- 2 ajuinen
- 2 tenen knoflook (geplet)
- pompoenpitten (handje vol)
- kruiden (in dit geval bieslook)
- sojaroom
- pili pili of klein rood pepertje
- paprika
- champignons
- 1/2 courgette
- blauwe kaas (facultatief dus geen probleem voor de vegans)
- sla


We gebruiken erwtjes (en ja ze mogen uit blik, of uit de diepvries zijn) en stoven die aan in een goeie scheut olijfolie samen met een ajuin. Voeg helemaal op het eind pompoenpitten toe.
Maak ondertussen een groentenmengeling. Laat in olijfolie een ajuin en de look aanstoven, voeg courgette, paprika en champignons toe en laten garen. Afkruiden met basilicum, peper en zout, pili pili,...

Laat sojaroom pruttelen met verse kruiden en lichtjes laten inbinden met maïza.

Maak een bordje met een hoopje van de erwtenmengeling (versieren met bieslook), een hoopje van de groentenmengeling, versieren met een paar druppels van de sojaroomsaus, erbovenop de blauwe kaas. Serveren met een slaatje, succes verzekerd.

Je kan er ook een ovenschoteltje mee maken:

laagje erwten, laagje groentenmengeling, laagje sojaroomsaus, plakjes blauwe kaas en nog eens hetzelfde, 10 minuten in de oven en alle smaken komen ten volle tot hun recht!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen