genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 8 augustus 2013

Voedselzandlopergewijs opgevulde tomaatjes uit de oven

De laatste dagen hebben we al een serieus sla-weertje gehad, maar vandaag heb ik toch zin in een warm gerechtje. Stressvolle dag, erna bloed gaan geven en eindelijk thuiskomen en dan relaxen in de keuken, zalig! We gebruiken geen pakjes of zakjes die voorbereid zijn, maar oei, de bonen wel (sorry uit een blikje). Dit gerechtje is een voltreffer voor al de mensen die gezond eten, welke 'eet-formule' je ook volgt.
Voedselzandloper is vooral véél groenten, beetje fruit, veel pitten, beetje noten, weinig vlees,...
Heb je het boek gelezen? Voor mezelf heb ik deze samenvatting gemaakt (ben geen deskundige hé, gewoon waar ik mij goed bij voel!)
Heb op de blog zelfs ook een vleesvolle versie (mooi woord hé) en een vegetarische...

Voor 4 personen gebruiken we
  • 150 gr cashewnoten (natuur)
  • 200 gr gekookte witte bonen (ja,dit zo ongeveer het enige dat ik toch wel eens uit een blikje durf te gebruiken, maar kook ze gerust zelf, ze zullen zeker nog beter zijn!)
  • een goeie koffielepel kurkuma
  • 1 ei
  • 4 grote tomaten
  • peper en kruidenzout
  • olijfolie
Zet je oven aan op 200°C.
Ondertussen mix je de cashewnoten met de witte bonen en het ei.  Voeg de kruiden toe en een goeie scheut olijfolie. Snij de tomaten in twee en hol ze zoveel mogelijk uit. Leg de 8 helften in een ovenschotel en schep de mengeling erin. Laat garen gedurende een half uurtje. Eventjes versieren met verse peterselie en we kunnen genieten.

Ja inderdaad, twee halve opgevulde tomaten per persoon, met een super sla erbij, doen! En weet je wat? Morgen gaan we gewoon huppelend op de weegschaal staan.
Heb je meer zin in een versie met vlees?  Doen!


1 opmerking:

  1. Bonen uit pot (glas) heb ik ook geen problemen mee en dit lijkt me ook weer een heerlijk mmjammie gerecht... dankjewel Carine.
    Ga je samenvatting lezen...

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen