genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 7 november 2012

Knolselder-lasagne, veggie ten top!

Knolselder-lasagne

Mijmeren en snakken naar klaarte... 
De ene dag is de andere niet. Wennen aan de donkerte van de dagen. Ik sta op, pikdonker. Ik stap naar het station, nog altijd donker. Na een klein uur kom ik aan in Kortrijk, en ja het licht begint er precies door te komen. Dagje binnen vertoeven, wel een heerlijk zonnetje gehad, maar ja, van binnen bekeken. Stappen naar de trein, ja het is nog niet donker. Al treinend alsmaar donkerder, jekkes, ik moet mij concentreren op het aantal haltes, want je ziet niets buiten. 
Wanneer zie ik mijn kippetjes nog eens bij klaarlichte dag? Ik geef ze 's morgens hun eten en ze zijn nog in hun hokje en bij mijn thuiskomst zitten ze alweer op stok.
Geen tijd voor depressieve momenten hoor, was maar een momentopname, ben er alweer door, want koken staat op het menu (goed hé).
Denk dat ik best een beetje visolie (voor de stimulatie van de positieve gedachten hé) kan gebruiken, maar zal niet voor vandaag zijn.
Vandaag gaan we voor één van de beste veggie-gerechten uit mijn eigen gedachten.
Wat hebben we nodig?
courgette-knolselder-tomaat en een schimmelkaas
 en ook nog een brikje sojaroom, kruiden en ook een ajuin met een beetje olijfolie en dat is het.
Het water komt me nu al in de mond, en zo snel klaar.

Rasp de courgette grof, snij de ajuin fijn en laat de olijfolie warm worden in de pan. Voeg de ajuin en de courgette toe. 





Snij ondertussen de knolselder in dunne plakken (kan je best doen met een snijmachine, zo gaat dit het vlotst). Kook ze heel even zodat ze beetgaar zijn. Laat uitlekken.







Voeg bij het courgette-ajuinmengsel een beetje sojaroom, beetje kruidenbouillon en schimmelkaas, naar eigen smaak, proeft natuurlijk serieus door, dus best met mate. Monteer in een ovenschotel,
eerste laag courgettenmengsel
erna tomaat

en dan schijfjes knolselder erop.
Eindigen met een laagje courgette en afwerken met blokjes schimmelkaas.

In de oven voor een half uurtje en dan smikkelen van deze lekkernij. Super gezond, licht en ook mogelijk met tal van andere ingrediënten, kijk wat je in huis hebt en stel samen. Smakelijk


2 opmerkingen: