genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 26 juli 2013

Groene groenten met quinoa en gomasio


De zomer schenkt ons zoveel heerlijks, recht van het land op het bord. Met dank aan mijn ex-collega Hilde voor de lekkere boontjes, die ze mij schonk, vers van de pluk, njammie! Met de warmte zijn de meeste avondmalen hier wel een paartjes uurtjes verschoven maar een lichte hap smaakt altijd.
En dit is deze creatie met
  • 100 gr quinoa
  • 200 gr verse erwtjes
  • 200 gr verse boontjes
  • 1 sjalotje
  • olijfolie
  • gomasio (zie foto hierbij en met dank aan Lima)
  • bieslook, oregano en basilicum
  • kruidenzout
De eerste dat ik quinoa tegenkwam, is toch al een paar jaar geleden en toen voor velen nog onbekend. Gingen eten bij vrienden en quinoa kwam op tafel. Het smaakte maar zozo, want ze was vergeten om deze delicatesse te spoelen voor het koken. Dus zeker doen, goed spoelen in een zeef voor de quinoa in de kookpot verdwijnt.

Dit slaatje is klaar in 15 minuten, vlieg er dus snel in alvorens je te vergrijpen aan 'verboden' voedsel.
Kook de quinoa (na het spoelen) in een ruim volume water, gedurende 12 minuten.
Top de boontjes en laat 5 minuutjes koken. Stoof de erwtjes aan in de sjalot en laat eventjes stoven in olijfolie met snuifje kruidenzout. Giet de boontjes en quinoa af en zet de even gegaarde erwtjes aan de kant.

Monteer dit brouwsel als volgt. Doe in een ruime pot de quinoa, voeg de groene groenten toe, flink veel verse kruiden versnipperen, een goeie scheut olijfolie en eindigen met het heerlijke sesam-zeezoutmengsel. Lima stuurde mij een pakket met heerlijke producten uit hun gamma, ze zullen zeker smaken en ik gebruik ze één voor één op de blog!

Laat het jullie smaken of probeer een van de andere slaatjes van Proeven op Zondag!

1 opmerking:

  1. Wat ziet dat er heerlijk uit! zo eenvoudig, maar toch verrassend. aanrader, lijkt me. Dankjewel.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen