genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 11 januari 2013

Feest vieren met wafeltjes, 3 maand bloggen moet je vieren!

Vanillewafeltjes, feest vieren!


Ben 3 maand bezig en met wat voor een succes, de max, dikke merci voor al mijn lezers.
Even veel plezier voor jullie als voor mij hopelijk!

Ik ga het in de komende dagen hebben over gezonde brouwels, maar...niet vandaag.
Vandaag een feestelijk maar zo eenvoudig dessertje, snoepje, hapje en versnapering, tussendoortje voor alle gelegenheden.
Super lekker, al een recept van toen mijn jeugd nog peuter en kleuter was. Wou geen gekochte geschenkjes voor de kindjes van de klas als mijn kroost jarig was.
Conclusie was dat ik wafeltjes bakte, voor elk kindje 2 of 3, zeker werk voor de mama voor 3h...
Hopelijk hebben de etertjes het geapprecieerd, ik heb ervan genoten maar toch wel een opdracht!

Al veel gepraat maar nu het recept voor ongeveer 20 stuks:
Nodig hebben we 1 wafelijzer, 4 eieren, 400 gr boter of margarine (halfzacht), 500gr bloem, 50 gr vanillepuddingpoeder, 400 gr rietsuiker
Maak een mengeling van dit alles en dit wordt een heel consistent deeg, even laten rusten in de frigo of op een koele ruimte en dan beginnen bakken, njammie!
Zo dus...en blijven lachen!

Veel succes en bedankt om mij te blijven volgen!






1 opmerking:

  1. Hilde VAn den Bergh4 december 2013 om 10:34

    ik wil eens wafels maken maar volgens de zandloper, heb je daar een recept voor????

    BeantwoordenVerwijderen