genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 13 juni 2013

Bloemkoolslaatje met paprika en pijnboompitten, voedselzandloperlunch

Wat maakt de voedselzandloper volgen, eenvoudig?
Voorbereid zijn, later schrijf ik er zeker nog eens een artikeltje voor om op de blog te zetten.
Maar nu heb ik het over mijn slaatje voor deze middag. Daarnet wist ik nog niet wat ik mezelf zou voorschotelen, maar kijk, als je voorraad in huis hebt, verzin je in een mum van tijd een heerlijk gerecht. Een andere snelle lunch?
En...zo vergrijp je je niet aan 'slecht' voedsel, voedsel dat niet past in de voedselzandloper.
Trouwens, bedankt om zo talrijk naar mijn blog te kijken, joepie, bijna 800 pageviews per dag!



We gaan aan de slag met
  • 1/2 bloemkool
  • 1 rode paprika
  • 2 handjesvol rucola
  • peper en zout
  • pijnboompitten (4 eetlepels)
  • scheutje olijfolie
  • 2 eetlepels rozijnen
Je snijdt de eerste drie ingrediënten superfijn (rauw) of je gebruikt de werkwijze met de Thermomix.
Voeg de geroosterde pijnboompitten toe, kruiden, olijfolie en rozijntjes. Ziezo in een paar minuten een mooi gevuld bordje of doosje voor deze middag.

ziezo, doosje voor deze middag staat al te lachen!
Werkwijze met de Thermomix?
Doe de bloemkool, de paprika en de rucola grofgesneden in de mengbeker, 3 seconden op stand 7.
Voeg de rest van de ingrediënten toe en meng 1/2 minuut, omgekeerd mes, stand 3.

Smakelijk eten!

2 opmerkingen: