genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 4 juni 2013

Havermoutkoekjes, gezond tussendoortje volgens de voedselzandloper

Af en toe een gezond tussendoortje, daar kijken we naar uit. Het gedroogd fruit, de noten, de groenten en het fruit wisselen we af met een brouwsel uit de oven.
Toen de trein deze avond, zo traag op de sporen reed, er al paniek was in mijn hoofd (ga ik mijn aansluiting wel halen?) maar uiteindelijk alles toch goed kwam, dacht ik maar aan één ding...Joepie!!!
Laat mij snel in mijn keuken een creatie maken met havermout, kokosmeel, kokosolie, stevia, een eitje en pure chocolade... Allemaal gezonde ingrediënten om de collega's mee te verrassen. Alhoewel, zo verwonderd zijn ze nu ook weer niet meer als ze zien dat ik een doosje tevoorschijn haal?!
Morgen vergadering, dus een knabbeltje kan iedereen wel plezieren? Morgen fietsen, dus een beetje extra energie zal nodig zijn? Morgen veel toerkes lopen, dus een gezond koekje zal smaken?
Zijn er nog meer excuses nodig om je te laten warm lopen voor dit gebakje?
Hier nog een paar puntjes, er zit geen suiker in, geen harde vetten, geen bloem,...kortom, doen!

De voedselzandlopermethode laat mij, al sinds meer dan een jaar, op een andere manier genieten van het leven. Lekker eten maken met andere combinaties, andere ingrediënten, zeer pure keuken, smullen geblazen zonder gepieker achteraf.
We gebruiken voor een 20 tal koekjes
  • 200gr gemixte havermout
  • 100 gr kokosmeel
  • 50 gr kokosolie
  • 10 gr stevia (verhouding 1 op 10 met suiker bij deze stevia)
  • 2 eieren
  • 1/2 theelepel bicarbonaat
  • 100 gr chocoladeparels (zwarte chocolade van meer dan 80%)
Alles mengen en de oven voorverwarmen op 200°C. Maak bolletjes, druk ze plat op bakpapier op de bakplaat en bak het geheel voor 20 minuutjes.

Smullen geblazen dus!

Andere havermoutkoekjes? Hou je niet zo van de smaak van kokos, kies dan voor deze koekjes met havermout.

2 opmerkingen:

  1. Waar koop je de 80% cacao parels? Hier in colruyt hebben ze 53% in dezelfde zakken... en bij gebrek aan beter, koop ik dus die, maar ik zou liever de 80% hebben.
    Bedankt
    Leuke blog heb je trouwens! Hier ook fan van de principes van voedzelzandloper... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn in ieder geval te koop bij de Sligro.

      Verwijderen