genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 9 april 2013

Groentenpavé, vegetarisch voedselzandlopergerecht

Eerste dagje werken zit er op. We maken een lekker gerechtje klaarmaken, veel groenten in een koekje. De zon is zelfs van de partij in de vooravond. Ja, dan vergeten we even dat de trein weer verstoord reed. 20 minuten vertraging en de volgende aansluiting afgeschaft, dan sta je daar...

Uitleven in de keuken met een eenvoudig gerechtje, snel klaar, gezond en zeer lekker:

300 gr zijden tofu
1/2 geraspte courgette
1/2 geraspte wortel
50 gr geraspte parmezaanse kaas
een handje vol geknipte tuinkers
peper en zout



Alles goed mengen en ondertussen een pan op het vuur zetten. Olijfolie in de pan doen en maak kleine bolletjes van het mengsel. In de pan druk je ze een beetje aan, goed laten kleuren en omdraaien en nog een 5-tal minuutjes laten bakken.

Serveren met een slaatje en je kan er weer tegenaan!
En wie weet rijden de treinen vanaf nu probleemloos...
Smakelijk alvast.

2 opmerkingen:

  1. Deze wil ik morgen eens maken!!! Lijkt me heel gezond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cindy Schuermans22 april 2013 om 13:37

    Ik heb dit zaterdag gemaakt, maar het is mislukt. Het mengsel wat redelijk "nat" en toen ik het in de koekenpan bakte, bakte het aan en het bleef niet mooi samen. Ik heb de rest van het deeg in een ovenschaaltje gekieperd en heb dit in de oven gebakken als een soort quiche, maar dan zonder de koek. Dus bij mij was er iets mis met de structuur van het mengsel blijkbaar...

    BeantwoordenVerwijderen