genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 29 april 2013

Notentaart op voedselzandloperwijze, joepie geen vetten, geen suikers, geen gluten

Taart, joepie dit hoort bij het leven, net zoals feesten en gezond leven. De combinatie is perfect mogelijk, kijk naar dit mooi  en lekker exemplaar.
  • 2 eieren
  • 100 ml sojaroom
  • 80 gr kokosmeel
  • 80 gr bakvaste chocoladeparels (zwarte chocolade)
  • 12.5 gr stevia (kijk naar de verhouding op de verpakking, je hebt 125 gr suiker nodig)
  • 200 gr gemengde noten (gemalen)
Mensen die geen gluten mogen, dit is de feesttaart.
Kokosmeel is glutenvrij, geen bloem, dus voedselzandloper, geen suikers...
Zet de oven aan op 180°C en doe dan een kleine liefdesverklaring...
Mix de noten, en voeg alle andere ingrediënten toe. Neem een bakvorm van 26 cm, spoel, en vul met het mengsel.
Bak gedurende 50 minuutjes.
Gezond taart eten, ja het kan!

6 opmerkingen:

  1. Bedankt hé Carine, recepten met weinig vetten en zonder gluten en lactose zijn zeker welkom bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waar vind ik kokosvezels vinden,eigenlijk,deze lijk leuk de noten taart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik kokosmeel zelf maken door kokosrasp in de blender fijn te malen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo, weet u misschien of je sojamelk mag verwarmen? mijn dochter heeft een allergie voor melk en nu gebruik ik altijd een lactosevrije melk maar zou liever sojamelk gebruiken. kan dat?

    BeantwoordenVerwijderen